Servicii depunere online Declaratii fiscale

DESCARCA Declaratii fiscale

  1. Declaratia 010
  2. Declaratia 097
  3. Declaratia 100
  4. Declaratia 101 
  5. Declaratia 112
  6. Declaratia 225 online
  7. Declaratia 300
  8. Declaratia 390
  9. Declaratia 394
  10. Declaratia 710
  11. Adobe Reader 8.2.0 

Cum se completeaza declaratia 112 sau D112 ?

Cum se completeaza declaratia 112 sau D112 ? Se recomanda salvarea locala şi redenumirea fisierului cu o denumire care să cuprindă date de identificare ale contribuabilului pentru care se completeaza declaratia: D112_codfiscal_anul_luna.pdf. Sfatul nostru: Pentru o salvare corecta a declaratiei 112 utilizati a doua iconita din documentul pdf ( imaginea dischetei ) si nu functia " Save page As " din meniul File. Deasemenea puteti folosi combinatia de taste "CTRL+SHIFT+S"

Fişierul salvat local se deschide prin intermediul programului Acrobat Reader, recomandat cu versiune minim 8.2. Cu versiuni mai vechi de Adobe Reader este posibil sa nu fie accesibile toate funcţionalităţile formularului.2
Utilizarea formularul pdf inteligent este recomandata angajatorilor cu un numar de pana la 50 de asiguraţi . Pentru mai mult de 50 asiguraţi timpul de răspuns incepe să crească. Numărul maxim de asiguraţi care pot fi încărcaţi este de 999.
Declaratia completata o data pentru o luna , poate fi actualizata, in lunile urmatoare.
Câmpurile care se pot modifica/completa sunt marcate cu o culoare bleu-gri. Acest lucru depinde şi de setările din Acrobat Reader. De exemplu in Acrobat ReaderX în colţul stînga-sus există butonul „Highlight Existing Fields”.
Anumite câmpuri au în spate proceduri de validare, de exemplu se verifică cifra de control a codului de identificare fiscală şi dacă ea nu este validă, se emite un mesaj de atenţionare.
Atenţie, această procedură nu verifică dacă codul introdus corespunde unui contribuabil real, înregistrat . Acest lucru se va face doar la nivelul verificărilor de pe serverele ANAF.
Există şi câmpuri a căror valoare se alege prin intermediul listelor de valori, aceste câmpuri sunt marcate cu o mică săgeată în dreptul lor, acţionarea acesteia conducand la activarea listei şi alegerea valorii dorite.
Completarea formularului corespunzător D112 este descrisă amănuntit in Anexa 7 la HG 1397, aparuta in Monitorul Oficial nr 897-31.12.2010

După deschiderea fişierului trebuie să se completeze luna şi anul de raportare la care se referă declaraţia, orice altă dată introdusă conducand la un mesaj de atenţionare de forma:
După introducerea lunii şi a anului, se completează datele de identificare ale angajatorului, CIF (are în spate procedura de verificare a cifrei de control) , adresă domiciliu fiscal,etc..
Pentru a alege codul CAEN se activează lista de valori (click pe săgeata din dreptul ei).
În funcţie de valoarea aleasă din nomenclatorul codurilor CAEN se atribuie automat o valoare pentru campul asociat „Tarif de risc” .
În orice moment al completării pot fi accesate instrucţiunile de completare prin butonul de la începutul formularului, efectul fiind afişarea principalilor paşi de urmat , în ordinea logică a operaţiunilor:
O altă fereastră, cu valorile parametrilor de calcul utilizati la completarea formularului se
afişeaza prin apăsarea butonului marcat cu semnul întrebării [?] aflat lângă butonul cu
instrucţiunile de completare.
Dupa datele de identificare ale angajatorului se trece la completarea asiguraţilor.
Pentru aceasta se va apăsa butonul ”COMPLETAŢI ASIGURAŢII...” din imaginea de mai jos:
. Din datele corespunzatoare asiguraţilor se vor genera totalurile corespunzătoare angajatorului.
Apăsarea butonului „COMPLETAŢI ASIGURAŢII...” are ca efect salt la Anexa 1.2- Asigurat
Aici se completeaza datele de identificare a angajaţilor, şi se trece la completarea secţiuni A, B sau C, corespunzător incadrării asiguratului.
Alegerea secţiunii dorite se face prin selecţia butonului corespunzător secţiunii:

Sunt propuse automat datele pentru situatia cel mai frecvent intalnita – salariat cu normă
întreagă, 8 ore pe zi, cu numărul complet de zile şi ore lucrate corespunzătoare lunii.
Trebuie completată doar valoarea din rândul 8 - „Venit brut realizat”.

Formularul calculează valorile din rândurile următoare (9-15).
Anumite câmpuri pot fi modificate şi după completarea implicită, caz în care formularul cere confirmarea acestor modificări sub forma unui mesaj de atenţionare.
Se pot valida datele asiguratului prin apăsarea butonului Verificare. Este util mai ales în cazul asiguraţilor cu condiţii mai complexe (ex. angajare in cursul lunii).
Dacă există erori sau date incomplete, se emit mesaje de eroare sub forma unor ferestre de atenţionare . In acestea sunt scrise informaţii referitoare la randurile din secţiunile din formular corespunzătoare datelor eronate şi/sau corelaţiilor nerespectate.
Pentru a trece mai departe este necesara efectuarea corecţiilor, altfel nu se genereaza fişierul xml necesar depunerii declaraţiei.
Dacă datele sunt valide, se poate trece la introducerea următorului asigurat prin apăsarea butonului marcat cu semnul plus( +).
Asiguratul următor va fi afişat pe pagina următoare . Daca nu se vede pe ecran această nouă pagină, se apasa Page-Down de la tastatura.
Prin apăsarea butonului cu semnul minus(-) se poate şterge asiguratul afişat.
După ce s-au terminat de introdus asiguraţii trebuie să se completeze datele corespunzatoare angajatorului din Anexa 1.1-Angajator.
Acest lucru se face prin apasarea butonului „TERMINAT DE COMPLETAT ASIGURAŢII....”
Aici se va continua cu completarea formularului conform descrierii din Anexa7 din
HG.1397/2010.



Atentie la adresa . In Anexa 1.1 este adresa sediului social (utilizat de case) , şi nu adresa domiciliului fiscal.
Anumite câmpuri sunt deja completate automat, pe baza datelor de la asiguraţi.
După ce se completeaza şi restul de date se poate trece la pasul următor: completarea creanţelor fiscale.
Acest lucru se face automat prin apăsarea butonului „ADAUGĂ/ACTUALIZARE CREANŢE”
de pe prima pagină a formularului.
După completarea formularului este obligatorie verificarea globală prin intermediul butonului „VALIDARE”.
Dacă sunt erori la această fază , programul atenţioneaza printr-un mesaj care invită la verificarea fisierul de erori ataşat.
Acest fişier este integrat în fişierul pdf inteligent şi se poate vizualiza prin actionarea butonului de vizualizare fişiere ataşate din Adobe Reader. Butonul apare pe laterală stangă sub forma unei agrafe. Dacă butonul nu este vizibil, se intră pe bara de sus pe View/ Navigation Panels/Attachaments
Numele fisierului este „Erori si Avertizari.txt”:
Dupa analizarea mesajelor de eroare se pot face corecţii, conform procedurii descrise în Anexa7 şi validarilor detaliate din „Anexa 8 cu validari”.
După o validare reuşită, se genereaza automat fisierul XML, care este integrat in fisierul PDF.
In cazul in care anterior validării reuşite au existat erori , fişierul cu erori ataşat se va şterge automat si se va ataşa fisierul XML..
Din acest moment, fişierul pdf cu xml-ul ataşat, poate fi semnat cu un certificat calificat privind semnatura electronica in vederea depunerii pe Internet , portalul e-guvernare.ro.
In imaginea pdf-ului va apărea o nouă zonă de text cu indicarea semnăturii .
Fisierul .pdf poate fi depus la ghiseul organului fiscal unde este arondat angajatorul si pe suport electronic – CD , insotit de Anexa 1 in format hartie , semnata si stampilata, conform legii .
In cazul in care s-a completat o versiune mai veche de pdf , se pot exporta datele din Document->Forms->Export Data care genereaza un fisier xml de export. Dupa deschiderea fisierului pdf versiunea noua, se face import prin Document->Forms->Import Data.
AU MAI RAMAS cateva LUNI pana cand declaratiile fiscale electronice se vor depune obligatoriu online. Beneficiaza acum de OFERTA PROMOTIONALA A LUNII FEBRUARIE 2011 !