Organismele profesionale vs asistenta contribuabili
Procedura de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor/plătitorilor, acordate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, şi de coordonare metodologică a activităţii de aplicare unitară a legislaţiei fiscale şi procedural fiscale desfăşurate de structurile de asistenţă contribuabili, precum şi în domeniul tehnologiei informaţiei, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.233/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 998 din 19 octombrie 2021, se modifică și se completează după cum urmează:
Solicitările transmise de către organismele profesionale reglementate care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: 1. să vizeze clarificări privind modul de aplicare a legislației fiscale, primare sau secundare, pentru care MF sau ANAF, după caz, are atribuții de reglementare, potrivit legii; 2. să fie specifice organismului profesional solicitant sau membrilor organismului
profesional respectiv, conform drepturilor și competențelor prevăzute în legea sa de organizare și funcționare; 3. să vizeze o problemă general valabilă de aplicare și să nu conțină situații punctuale și elemente de identificare ale unor contribuabili/plătitori. Prin hotărâre a organelor de conducere a organismului profesional se stabilesc mecanisme și proceduri interne în determinarea caracterului general al problematicii. Hotărârea dată în aplicarea prezentului punct se publică pe site-ul organismului profesional. În solicitare trebuie să se indice hotărârea organului de conducere cu privire la aceasta; 4. să conțină o prezentare generală a problematicii, argumente de fapt și de drept, precum și propriile concluzii; 5. să conțină o propunere a organismului profesional, argumentată corespunzător, cu privire la cea mai caracterizată variantă/soluție de aplicare, dintre cele identificate sau, după caz, o propunere motivată de completare/modificare a textelor legale vizate.”
În aceasta situație organismul profesional transmite solicitarea la MF sau ANAF aparat central, după caz, funcție de problematica pentru care se solicită opinia. În această situație solicitarea transmisă MF/ANAF, cât și răspunsul primit, se publică pe site-ul organismului profesional, în termen de 30 de zile de la primirea răspunsului de la MF/ANAF, cu anonimizarea datelor cu caracter personal al persoanelor care semnează și, în măsura în care este posibil, se transmit sau se pun la dispoziția membrilor organismului profesional și se diseminează în cadrul cursurilor de pregătire profesională organizate pentru membrii organismului profesional.
Aveti nevoie de ghidare în labirintul contabilității și al legislației fiscale? Doriti o a doua parere referitoare situatia financiara reala a firmei? Nu aveti solutii la problemele legate de gestionarea afacerii in relatia cu ANAF, parteneri de afaceri sau proprii angajati ? Completati formularul de contact !